torsdag 28 mars 2013

Besök från Blåkulla...


I tisdags var det lite påskfest på Trollungarna och Nikki ville helst klä ut sig till ekorre eller kanin.
Eftersom vi lider brist på sådana dräkter och fantasi så fick det bli en hederlig påskkärring istället.
Det blev ju bra det med.

Vår söta lilla påskkärring :)

/Lasse

torsdag 21 mars 2013

Små bäää :)

Lilla Grå blev först ut med att lamma! Först kom den lille svarte och några minuter senare den fläckige :) Så himla kul, våra allra första lamm! Och första lamningen jag sett, glad att det gick bra!
 
 



 
/Maria

söndag 3 mars 2013

Förkylda

Vi har lyckats bli rejält förkylda allihopa här hemma. Inte så kul... Men det som man tänker på mest är hur Tilda kommer klara ännu en infektion. Eller inte klara det. Hon är jättetrött, andas tungt och är blek. 

Ja, vi får se vad som händer, precis som alla andra gånger hon har varit sjuk. Det är bara att vänta och se om hennes kropp orkar kämpa lite till eller inte. Och det är väldigt dubbla känslor inom en. 

Tildis, runt ett halvår gammal. Man har nästan glömt hur det var när hon kunde skratta. Hennes jättehärliga och smittsamma skratt :)

/Maria

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...