Visar inlägg med etikett Smilla. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Smilla. Visa alla inlägg

onsdag 20 april 2016

Nya stövlar och begagnade regnkläder :)

Smilla testar sina nya regnoutfit ordentligt! 
Först i ösregn igår, vilket dom klarade bra, och så idag, vattenpölstestet! Det gick...mindre bra ;) Fast det kan man nog inte beskylla kläderna eller gummistövlarna för, haha :) 
Var ändå förvånad att hon bara var lite fuktig på byxorna och strumporna, trodde jag skulle få hälla ur vattnet...

Ett par vadarbyxor skulle varit bättre! ;)

Mums med gegga! Ja, och allt annat skit man kan tänka sig också för den delen! ;) 

torsdag 7 april 2016

Dagens...

Då var första tömkörningen för i år avklarad! Kommer inte ens ihåg när jag tömkörde Betty sist, måste varit i november- december någongång. Jaja, det var hur som helst ett bra tag sen sist, men hon traskade på som om det vore igår, duktiga fina lilla häst!
Hoppas jag kan komma igång ordentligt med tömkörningen nu så vi kommer lite framåt i utvecklingen :) 


Hjälp mig matte, den där grejen du spänner fast runt magen kliar så förskräckligt! ;)

Ja, sen är vi i princip färdiga med buren. Det ska fixas en avdelare till marsvinen bara. Sen vill jag ha lite nya hus och lite annat till djuren, men det blir nog inte just nu det. Nu har vi andra projekt på gång som har högre prioritet ;)

Jag är så nöjd, det blir nog bra det här! :) Ska bara inreda lite mysigare, det blev bara gjort i all hast igår. Sen ska övriga delen av boxen röjas och göras i ordning och så ska resten av smådjuren in där :)

Och så lite bilder på lilla skruttan bara för att hon är så söt :) Vi var och handlade lite innan idag och det gillas av damen! Både att åka till stan och sen alla grejer som vi ställer på golvet...! Då har hon att göra ;)

Mycket jobb med toapappret hade hon, haha :)

Stark som en oxe ;)

Dags för nästa påse ;)

Kan va nåt kul i den... ;)

onsdag 30 mars 2016

Energi sökes!

Alltså jag är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Trött, trött, trött! Får snart panik på det! Vill bara sova...
Hoppas att det beror på den lättare förkylningen (bihålorna igen...) som jag dragits med i över en vecka nu, och att den försvinner snart! Typ imorgon...

Och Smilla är så sjukt grinig för tillfället, ja herregud vad gnällig hon är! Jag blir tokig snart tror jag!
Fast en massa skit lyckas hon ändå hitta på...




Jag tänkte igår att jag i alla fall kunde börja så vissa fröer med den jorden som fanns kvar, och sen ställde vi (Lasse och jag..) trågen med småkrukorna på mattan (och absolut inte på det nyslipade och obehandlade golvet!) och tänkte att dom kunde stå där tillfälligt tills vi hade hämtat in hyllan till dom, och stängde givetvis dörren till rummet. Men ja...
Kan säga att det såg ännu värre ut när jag kom in först, började städa upp för att rädda det som kunde räddas innan jag kom ihåg att det kunde vara kul någon gång i framtiden att ha eländet på bild...
Smilla var i alla fall väldigt nöjd och glad ;)

Ja ja,trots tröttheten har jag i alla fall varit ute och promenerat idag, och det blev dessutom en del löpning på grund av att jag skulle försöka fånga in tre lösa hästar som kom springande mitt på vägen under min promenad...
Det ville dom såklart inte alls, det var ju säkert jättekul att vara vildhäst ;) Närmare än 200m släppte dom mig inte!
Alltså jag sprang såklart inte efter dom när jag försökte fånga dom (det skulle ju bara skrämma dom), utan för att inte tappa bort dom när dom sprang sin väg, bara för att förtydliga...
Som tur var sprang dom mot Filitjärn så då kunde jag springa hem och hämta bilen, och när jag väl hittade dom igen en bit bort så stannade dom äntligen så jag kunde fånga dom, phu!
Vi var nog lika svettiga alla fyra, haha ;)
Jaja, jag slapp gå hem med dom i alla fall (dom bor några km bort) utan dom blev hämtade med transport.
Slutet gott allting gott!



söndag 13 mars 2016

Vårvinter :)

Nu är vårvintern här och den har bjudit på underbart väder med massa solsken och plusgrader, så härligt! Vi har passat på att njuta så mycket som möjligt med massa utevistelse, bland annat pulkaåkning och grillning till lunch :) Nikki hade ju sportlov förra veckan så vi kunde ju äta lunch tillsammans varje dag!

Vi har lånat en babypulka av grannarna och Smilla älskar att åka i den! :)

Glad och nöjd tjej! :)

Här uppe bjuds det ofta på nåt som heter kolbulle, en typ fläskpannkaka fast gjord över öppen eld. Vi provade en dag att göra en lchf-variant från ett recept vi hittade på Birgitta Höglunds blogg, och den blev supergod! Alla vräkte i sig så vi fick göra en omgång till :D

Smilla och Nikki delar på sista biten kolbulle :)

Mys :)

Foto över sjön från en av mina morgonpromenader. Det var så vackert den dagen och bilden gör den ingen rättvisa alls. Hann tyvärr inte fota mer för mobilen dog ;) Allt var täckt av frost och solen lyste som guld mellan träden, så vackert!

måndag 14 december 2015

Sjukstuga :(

Hela familjen åkte på dunderförkylning samtidigt, härligt! Eller inte....
Smilla och Nikki har dessutom kräkts också, stackarna! Vet inte om det är nån vinterkräksjuka, men jag hoppas för allt i världen att jag och Lasse slipper det!!
Det är väl ca en vecka sen vi först blev sjuka och vi börjar känna oss bättre, så jag hoppas att det är över nu!
Vill bli pigg så jag kan gå mina promenader, styrketräna och hålla på med hästarna! :)

En Smillis med 39,7 grader feber, snuva och illamående. Det var inte mycket med henne den kvällen :(

torsdag 5 november 2015

Smakis ;)

Efter besök på BVC och Willys så passade vi tjejer på att fika lite medan Lasse var inne om i sista affären :)




söndag 18 oktober 2015

Badbuse:)

Finns det barn som, utan att ha varit med om något negativt, inte gillar att bada? 
Både Nikki och Tilda har alltid älskat (älskade...) att bada, och Smilla verkar älska det precis lika mycket! :)
Det plaskas och skvätts vatten överallt när hon ligger i plurret! :)
Nikki tycker det är jättekul när vi ska bada Smilla och sitter alltid med henne i badet även om baljan är några nummer för liten för henne ;D
Perfekt för mig som då slipper sitta i en konstig ryggdödande ställning och hålla Smilla, utan kan sitta ordentligt bredvid istället och titta, och kul för Smilla som då kan bada lite längre!



måndag 12 oktober 2015

Lik sin far men söt ändå ;)

Här är en som växer så det knakar! Snart 5 månader är hon nu, vår lilla loppa, och något av en chef här hemma...;) Liten men bestämd! 
Tur för henne att hon är så söt ❤



onsdag 15 juli 2015

Hej Smilla!

Den 19:e maj föddes vår tredje dotter Smilla. Efter två(!) timmars otroligt imponerande jobb av Maria så kom hon till världen på Sollefteå BB. Hon vägde 4160g och var 51 cm lång.
Hon hade en rejäl kalufs och verkade trivas direkt med att sitt nya liv på utsidan.
Såhär snart två månader efter så är hon en glad liten rackare som trivs med att bli runtburen och ståtränar med glädje. Hon skriker gärna och högt på kvällen som många småbarn gör men så är det med det. Nikki är såklart väldigt glad och har verkligen längtat efter henne. Hon lånar böcker på bibblan till Smilla och hjälper gärna till med henne, hon är verkligen omtänksam.

/Lasse














I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...