Visar inlägg med etikett Vårvinter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vårvinter. Visa alla inlägg

söndag 13 mars 2016

Vårvinter :)

Nu är vårvintern här och den har bjudit på underbart väder med massa solsken och plusgrader, så härligt! Vi har passat på att njuta så mycket som möjligt med massa utevistelse, bland annat pulkaåkning och grillning till lunch :) Nikki hade ju sportlov förra veckan så vi kunde ju äta lunch tillsammans varje dag!

Vi har lånat en babypulka av grannarna och Smilla älskar att åka i den! :)

Glad och nöjd tjej! :)

Här uppe bjuds det ofta på nåt som heter kolbulle, en typ fläskpannkaka fast gjord över öppen eld. Vi provade en dag att göra en lchf-variant från ett recept vi hittade på Birgitta Höglunds blogg, och den blev supergod! Alla vräkte i sig så vi fick göra en omgång till :D

Smilla och Nikki delar på sista biten kolbulle :)

Mys :)

Foto över sjön från en av mina morgonpromenader. Det var så vackert den dagen och bilden gör den ingen rättvisa alls. Hann tyvärr inte fota mer för mobilen dog ;) Allt var täckt av frost och solen lyste som guld mellan träden, så vackert!

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...