Visar inlägg med etikett Vandring. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vandring. Visa alla inlägg

lördag 13 januari 2018

Vandring

Ja men jag älskar ju att vandra, och försöker dra med mig familjen ut så mycket som möjligt. Tyvärr gör vardagen att vi inte hinner göra det så ofta som jag skulle vilja, men jag njuter desto mer när det väl blir av! Den här turen gjorde vi för ett tag sedan :)

En härlig eftermiddag med jättefint väder och perfekt att vandra :)

Turen vi gick utgår på drygt 1300 meters höjd, och här märks det att det är "vinter" om man jämför med nere i turistområdena. Fast jämfört med Sverige ser det mer ut som tidig höst eller nåt. Vackert var det i alla fall! Här är en bild på en högt belägen vinodling :)

Men alltså kolla så fint! Som en tavla!

Ibland blir det lite gnäll på barnen, men överlag är dom faktiskt väldigt duktiga på att gå. Till och med Smilla kan gå väldigt långt om humöret är bra ;)

Fantastisk utsikt igen, fast åt ett annat håll :)

Här har vi gått uppför i typ 20 minuter, riktigt så mycket orkar inte dom små Smillabenen, så då får dom åka bärsele en stund ;)

Bara att kämpa på, phu! Utsikten gör det väl värt besväret :)

När vi gått nästan hela rundan satte vi oss och fikade en stund till den här fina utsikten :)


Vi hittade lite oskördade vindruvor som vi mumsade på. Vissa var torkade till russin, jättegoda!

Skönt att vila benen lite :)

Finaste tjejerna 

lördag 16 december 2017

Vandring i molnen

Idag skulle vi egentligen handla julklappar, men vi ändrade oss i sista stund. Jag kände mig inte helt på topphumör idag och det brukar inte bli bättre av att åka och handla om jag säger så... ;)
Men ett besök på Bondens Marknad fick det i alla fall bli som alltid en av helgdagarna. 
Alltså jag börjar känna en sorts hatkärlek till det här med att handla på dessa marknader. Jag älskar det för att man stödjer lokala producenter, och för att det är mysigt och trevligt, men hatar det för att jag blir helt dränerad av det, haha ;D 
Det är så mycket folk så man får i princip tränga sig fram, och allt sorl av alla som pratar, plus musik i högtalarna gör så att jag blir helt slut i huvudet! Och så ska man i denna trängsel och ljudnivå tänka ut vilka grönsaker man behöver köpa hem (för att inget orkat göra någon lista...) plus bestämma i vilket stånd man ska köpa vad, för alla har ju inte samma utbud och inte heller samma utbud varje vecka. Jag ni hör ju själv vilket sjå vi har ;)
Nä, jag vill egentligen inte klaga, gillar dom jättemycket! Men blir trött av det...

Inte en bild från dagens inköp, men ungefär så här brukar det se ut när vi varit och handlat..

Ibland dyker det upp små roliga frukter eller annat som vi inte har en aning om vad det är eller hur det smakar och då brukar vi ofta köpa hem och testa :) Idag hittade vi röda bananer så det fick vi ju tvunget köpa några av! Dom är dock omogna så vi får tyvärr vänta med att smaka :)




Efter att vi kommit hem och käkat lunch så bestämde vi oss för att åka iväg och vandra. Vi har faktiskt kommit igång så smått med det nu och redan varit ute ett par rundor vilket jag älskar! Skulle vilja gå varje dag från morgon till kväll typ, det är sååå skönt att komma ut i naturen och lugnet! Vi har kört upp i bergen och promenerat och det är så fantastiska utsikter man möts av!

Idag tänkte vi gå upp för berget Sombrero de Chasna som ligger ovanför Vilaflor. Tyvärr var det väldigt molnigt vilket förstörde utsikten totalt, plus att den gjorde oss osäkra på vart vi skulle gå, så vi gick inte hela vägen upp. Men det var skönt att komma ut och gå, och fint är det ändå tycker jag :) Känns som man är i en westernfilm eller nåt.
Nästa gång kollar vi vädret först innan vi går så vi kan ta oss ända upp. Det ska tydligen vara en fantastiskt utsikt där uppe ifrån och det tvivlar jag inte på då det ligger 2405m över havet. Tills dess får det bli lite dimmiga bilder på träden och marken, haha ;D
Kom ju faktiskt ihåg att ta med kameran idag *nöjd och lite stolt* ;)


När det är brant är det bra att storasyster hjälper till :)
(Mamma, om du ser detta; Jag vet att det ser livsfarligt brant ut men det var ingen fara att gå där med barnen, jag lovar ;) )

 Herr Jensen

Mitt i molnet... Rakt fram ligger toppen vi skulle upp på, men den syns inte överhuvudtaget! 

Fint ändå trots dimman :)

På väg nerför :)

På väg ner med bilen mot Vilaflor började det lätta lite med molnen så vi fick ju stanna och ta ett foto med någon sånär utsikt i alla fall ;)






lördag 7 oktober 2017

Trötta men glada :)

Blev inget inlägg igår då jag kände mig så trött i hjärnan. Eller nåt ;)
När jag är stressad, vilket jag varit (!) sista tiden, så går min hjärna på högvarv, och när jag sen slappnar av så saktar liksom allt ner och blir lite slött typ. Äsch, svårt att förklara. Men jag blir trött helt enkelt, helt sjukt trött faktiskt.
Det har varit alldeles för mycket för mig denna sommar med allt från att ta  beslutet att lägga ut gården till försäljning fram till nu. Inget man återhämtar sig från utmattningssyndrom direkt, haha ;D
Men nu hoppas jag det kan bli bättre med lite sol, värme och vila :)

Igår startade vi dagen med att promenera upp för berget här bredvid, Montaña Roja (som, om jag inte är helt ute och cyklar, betyder typ rött berg). Det var sjukt jobbigt, haha :D Kondisen är inte på topp direkt...
Vi fick stanna flera gånger och pusta, men till slut så kom vi faktiskt upp och det var det värt för vilken utsikt! Tyvärr var det lite molnigt och disigt men så fint ändå!
Väl nere igen så stannade vi en stund på stranden och badade. Och ja, jag vet att det blir mycket oooh och wow nu i början men det får ni stå ut med ett tag ;)
Det var sååå jäkla härligt i havet!! Aaaah, skulle gärna stannat hela dagen!!
Men blekfisar som vi är så fick vi snällt gå hemåt efter ett tag, och det var nog lika
bra det för då var vi vrålhungriga!

Resten av dagen tog vi det bara lugnt. Gick ner en stund på lekplatserna och sen gick vi och åt på en restaurang bredvid. Gött liv!
Kvällen avslutades med Idol, fläsksvålar, mango och Smirrnoff Ice i en härlig  blandning ;)

Äntligen uppe på Montaña Roja! Här utsikt mot El Médano :)

Utsikt över "vår" strand precis nedanför Moñtana Roja, och bort mot Los Abrigos och Las Galletas :)

Blev inga badbilder från igår, men här är bilder från förrgår istället när vi var nere om en sväng på stranden :)

Man måste ju doppa fötterna och känna lite på temperaturen i vattnet ;)

Montaña Roja i bakgrunden :)

Ja, sen urartade det i vanlig ordning som det alltid gör när våra barn är i närheten av vatten ;D

Lyckliga barn :)

lekplatsen utanför vårt område :)

Smilla åker rutschkana :) 

En lekplats för alla åldrar ;D

Maaat, mums! :)



I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...