Visar inlägg med etikett Påsk. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Påsk. Visa alla inlägg

tisdag 29 mars 2016

Påsken :)

Då var det vardag igen, skönt! Jag blir alltid uppstressad och trött av dessa kravfyllda helgdagar!
Alltså, jag försöker att inte göra dom till nåt kravfyllt men hur det än är så blir dom ju det i alla fall till slut.
All mat som ska inhandlas och tillagas, påskpynt, påskägg och allt vad det är, och så dom vardagliga sakerna på det dessutom! Huvva, jag blir trött bara jag tänker på det!
Problemet är nog att vi är själva, jag och Lasse, med att fixa allting. Det hade varit enklare om vi var några personer till, helt klart!
Men allt går bara man vill, och det blev en bra påskafton det här året också med både god mat, påskpynt, påskägg och den sedvanliga skattjakten för att hitta dessa :)

Här kommer lite bilder på våra söta påskkärringar :)

Den glada påskkärringen :)

Och den arga påskkärringen! ;)

Smilla gillade INTE att ha huckle på huvudet!!!

Den SKA av!!! Haha ;D

Kan tillägga att det arga och envisa lilla barnet slapp den förhatliga mössan efter fotograferingen ;)



lördag 11 april 2015

Påskfirande!

Nackdelen med att flytta långt från vänner och familj är att man får fira vissa högtider själva. Visst går det bra det med, det blir ju vad man gör det till och vi har haft jättemysigt själva också. Men självklart är det allra roligast att fira ihop med andra!
Så det var extra kul att påsken var så tidig i år så vi kunde fira den när vi var nere i Skåne!
Som tur var så kom påskharen detta året också till Nikki, och som vanligt hade han lämnat ett brev och sen en massa ledtrådar som skulle följas för att slutligen leda fram till äggömman ;-)
Nikki tycker detta är superkul och fördelen i år var ju att hon kunde läsa själv vad som stod på lapparna med ledtrådar! Så det var full rulle runt på hela gården för att leta ledtrådar :-)


 Brevet från påskharen! Första ledtråden på baksidan :-)

 En av ledtrådarna låg i "något stort blått"...

 och en annan fanns hos "en liten grå häst" ;-)

 Tillslut hittade hon fram till äggömman :-)

 Nöjd tjej!

 Vad vore påsken utan äggmålning? Stor koncentration hos konstnärerna ;-)

Och så äntligen dags för maten, mums!

Lasses silltallrik ;-)

/Maria

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...