söndag 30 juni 2013
Ledsen...
Tusen tankar och känslor snurrar i mitt huvud men jag vet inte vad jag ska skriva, ingenting kan beskriva känslan av den sorg jag känner över att ha förlorat min älskade tös och saknaden efter henne.
Idag är en jobbig dag, en sån dag när jag blir helt förlamad av ledsamhet och det gör så fruktansvärt ont i hela mig. Åh vad jag önskar att jag fick hålla henne i min famn en endaste gång till bara. Snusa henne i håret, känna hennes lukt så som bara hon luktade. Finaste, finaste lilla Tildis ❤❤❤
Det har gått två månader och saknaden blir bara större för var dag.
Jag försöker att ta tag i mitt liv, försöker motivera mig att göra saker, motionera och vara social för det "ska man ju må bättre av", men det är så svårt.Jag känner mig stressad över att jag fortfarande är så ledsen, att jag inte sover ordentligt på nätterna, att jag inte orkar ta tag i saker, men hur jag än anstränger mig så blir det inte bättre. Och så blir jag ännu mer stressad över det och sover ännu sämre och orkar ännu mindre och blir ännu mer känslosam...
Snart går vår sjukskrivning ner på deltid, det skulle den redan ha gjort om jag inte hade gett doktorn en utskällning sist vi var där. Jag har förstått att det inte är accepterat att vara ledsen för länge i vårt samhälle. Då bör man äta antideppressiva och ta sömntabletter. Det ska man helst göra direkt så man slipper känna.
Men om man vill känna då? Om jag vill vara ledsen över det som hänt? Då har jag väl rätt till det, eller?
Klockan är kväll nu och jag har gråtit en hel dag över Tilda. Det känns inte ett dugg bättre, det värker och svider i ögonen, jag har dåligt samvete för att jag inte har umgåtts med min familj, och jag är fortfarande lika ledsen över Tilda. Men imorgon hoppas jag att jag kan leva igen. Så gott det går med ett trasigt hjärta.
/Maria
torsdag 27 juni 2013
lördag 15 juni 2013
En milstolpe!
I förrgår efter vi hade ätit kvällsmat ute och jag satt och tog igen mig eftersom jag åt lite för mycket kommer Nikki utspringande från dörren. Hon har bytt om och är väldigt peppad.
N: - JAG är cykelflickan jag ska cykla nu.
L: - Ok? Var har du hjälmen cykelflickan.
N: - Cykelflickan springer in och hämtar den! Kan du hjälpa mig ta av stödhjulen?
L: - Ok, du vill inte ha dem på?
N: - Nej jag ska cykla utan.
L: - Jaja, jag hjälper dig.
Vi tog bort cykelhjulen och satte dit skaftet som vi använt förr när vi testat utan stödhjulen.
Skillnaden denna gången var att Nikki var så otroligt fokuserad på att lära sig cykla.
Efter tio minuter behövdes inte skaftet längre och hon cyklade själv.
Vi var minst sagt förvånade. Det bara lossnade.
.
/Lasse
N: - JAG är cykelflickan jag ska cykla nu.
L: - Ok? Var har du hjälmen cykelflickan.
N: - Cykelflickan springer in och hämtar den! Kan du hjälpa mig ta av stödhjulen?
L: - Ok, du vill inte ha dem på?
N: - Nej jag ska cykla utan.
L: - Jaja, jag hjälper dig.
Vi tog bort cykelhjulen och satte dit skaftet som vi använt förr när vi testat utan stödhjulen.
Skillnaden denna gången var att Nikki var så otroligt fokuserad på att lära sig cykla.
Efter tio minuter behövdes inte skaftet längre och hon cyklade själv.
Vi var minst sagt förvånade. Det bara lossnade.
.
/Lasse
torsdag 6 juni 2013
Salong Tunsjö!
Idag var det hög tid att tvätta håret! Lasse värmde vatten på spisen och fick agera skjöljare.
Hur bra som helst.
Hur bra som helst.
onsdag 5 juni 2013
Till haaaaaaaaavs.....
Idag var vi bortbjudna till Berit och Åke som vi hyr stugan av. De bor en kilometer från oss så vi tog lilla båten och hälsade på.
Vandring
I förrgår var vi ute och gick en runda på Österåsen precis utanför Sollefteå. Nikki höll förbluffande tempo de 5.5 väldigt kuperade kilometrarna måste jag säga. Hon tycker verkligen det är roligt. Längst upp grillade vi och värmde fötterna innan vi gick ner igen. På vägen tillbaka körde vi upp på Hallstaberget och tittade ut över Sollefteå och älven.
måndag 3 juni 2013
Stugmys
Regnet öser ner där ute så vi håller oss inomhus! Men det är mysigt det med, vi spelar spel, tittar på tv, eldar i kaminen och lyssnar på regnet : ) Skönt att bara ta det lugnt idag efter gårdagens körning.
Roadtrip
Efter drygt hundra mil med bil norrut så kom vi då äntligen fram till stugan. Gick ganska bra måste jag säga. Lite seg i kroppen blev man men det funkade över förväntan. Blev till att äta ett par gånger och kisspausa och ta bensträckare. Frukost blev det strax efter Jönköping och lunch vid eurostop Arlanda. Kul med de startande planen tyckte Nikki. Hon var en riktig pärla i bilen. Kan inte vara lätt att åka bil i drygt tolv timmar. Hon hade sin pysselbok och så lyssnade hon på ljudböcker och sånger och tog ett par tupplurar. Så fort vi kom fram så ville hon i sjön så nu har vi tagit årets första dopp. Skönt var det och faktiskt ganska varmt i vattnet.
/Lasse
lördag 1 juni 2013
Semester!
Imorgon åker vi på semester och det ska bli så himla skönt att komma bort lite!
Vi lämnar Skåneland och blir Norrlänningar för en vecka :)
Istället får min morfar Kalle och hans kakadua Helga bo hos oss och ta hand om våra djur. Det blir bra det!
/Maria
Vi lämnar Skåneland och blir Norrlänningar för en vecka :)
Istället får min morfar Kalle och hans kakadua Helga bo hos oss och ta hand om våra djur. Det blir bra det!
/Maria
Gräsklipparrally!
Vår nya gräsklippare som äntligen är fixad! Dock blev det inte mycket gräs klippt denne dagen för dom här två fartdårarna bara körde runt och lekte ;) Tror vi skrattade lika mycket allihop, det såg för roligt ut när dom körde omkring haha! :)
/Maria
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)