Fast inte så smart att fota mot solen... ;-)
/Maria
På ridtur med Ruth och hennes mamma. Jag drog nitlotten och fick gå ;-) Rasmus var jättesnäll precis som dom andra gångerna, dock var han väldig ömfotad stackarn! Det blir inte fler promenader på grusvägen fören han har fått skor på hovarna.
Det är så lätt att söka information och läsa på om saker, men att sen också göra det som man läst om, det är en helt annan femma!
Jag vet så väl att motion/fysisk aktivitet hjälper mot precis det jag har problem med, dvs stress, utmattning och sömnproblem, men ändå gör jag inte det. Eller jo, jag har mina perioder, men det räcker inte. Det måste bli en vardaglig rutin att röra på mig!
Det stora felet jag alltid gör är att sätta för höga mål för tidigt, det slutar alltid med att jag ger upp efter en vecka ungefär...
Så därför har jag gett mig själv en väldigt enkel "komma igång" utmaning. Jag ska promenera 70km på tre veckor, det blir mestadels en halvtimmes promenad per dag plus någon heltimme. En halvtimme kan jag tvinga mig ut även om det känns motigt nån dag!
Sen blir det ett nytt mål med lite nya och större utmaningar:-)
Jag hoppas att detta kommer hjälpa mig en bra bit på vägen mot ett bättre mående! En sak är i alla fall säker och det är att det går inte att vila sig till att må bättre, varken fysiskt eller psykiskt. Jag har prövat;-)
Nä, lite hårdare får man nog jobba för att få resultat, i alla fall om man varit nere på botten och vänt.
Så heja mig själv! ;-D
Om tre veckor blir det utvärdering och nya mål!
/Maria
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...