lördag 11 april 2015

Påskfirande!

Nackdelen med att flytta långt från vänner och familj är att man får fira vissa högtider själva. Visst går det bra det med, det blir ju vad man gör det till och vi har haft jättemysigt själva också. Men självklart är det allra roligast att fira ihop med andra!
Så det var extra kul att påsken var så tidig i år så vi kunde fira den när vi var nere i Skåne!
Som tur var så kom påskharen detta året också till Nikki, och som vanligt hade han lämnat ett brev och sen en massa ledtrådar som skulle följas för att slutligen leda fram till äggömman ;-)
Nikki tycker detta är superkul och fördelen i år var ju att hon kunde läsa själv vad som stod på lapparna med ledtrådar! Så det var full rulle runt på hela gården för att leta ledtrådar :-)


 Brevet från påskharen! Första ledtråden på baksidan :-)

 En av ledtrådarna låg i "något stort blått"...

 och en annan fanns hos "en liten grå häst" ;-)

 Tillslut hittade hon fram till äggömman :-)

 Nöjd tjej!

 Vad vore påsken utan äggmålning? Stor koncentration hos konstnärerna ;-)

Och så äntligen dags för maten, mums!

Lasses silltallrik ;-)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...