lördag 3 mars 2012

Vårväder!

Äntligen börjar det kännas att våren är här! Hönsen har börjat få komma ut om dagarna (med viss oro för ev rovfåglar) och fåren har också varit ute och luftat sig lite :) Hästarna har också vårkänslor och busar och har sig ute i hagen!
Lilla Pycklingen som vi fick av Emma i höstas har idag fått flytta in till dom andra hönsen. Hon är inte helt nöjd men hon får helt enkelt vänja sig. Dom andra har varit snälla vid henne hitintills i alla fall så så farligt är det ju inte.
Våra "kycklingar" från i höstas visade sig vara sex tuppar och en höna. Det var ett väldans liv alltid i hönsgården och dom stackars hönorna blev påsatta i tid och otid. Så Andreas fick komma hit och hjälpa Lasse med slakt. Så nu ligger dom i frysen :)


//Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...