måndag 1 september 2014

Renovering

Det går framåt med Nikkis nya rum, nu är det bara målning kvar. Det svåra är att välja färg, och då menar jag inte kulör utan märke och typ.... 
Vi vill ju gärna ha det så naturligt och miljövänligt som det går, och då kan man inte bara traska in i vilken färgaffär som helst för dom har ofta inte sånt i sitt sortiment. Och det får inte vara hur dyrt som helst heller, som till exempel Lady Sensitive väggfärg som vi först kollade på. Och inte för krångligt heller, många av dom bättre alternativen vi kollat på ska man blanda ihop ingredienserna själv, det ska ligga i blöt, man får bryta den färg man vill ha själv genom att tillsätta pigment (och vi kan inget om att få fram en viss färg). Åhh, ångest. Vi vill ha det enkelt men samtidigt bra, och till ett bra pris dessutom. Går det?
Tror vi får fundera lite till...


/Maria

1 kommentar:

  1. Ser ut att bli fint, vilka golv! :) Läste om Kalklitir i en tidning, såg väldigt fint ut! Skulle vara ekologiskt och fritt från gift. Det stod dock inget pris, kanske är svindyrt men värt att kolla upp kanske? :)

    SvaraRadera

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...