/Maria
tisdag 15 juli 2014
Tidig morgon
/Maria
fredag 11 juli 2014
Födelsedagsfirande :-)
/Maria
tisdag 8 juli 2014
Bebisar :-)
Efter lång väntan kom dom äntligen ut! Tre stycken föddes, men en klarade inte sig tyvärr, så det blev begravning på en gång för den lille.
Men dom andra två är pigga, och idag är dom fem dagar gamla :-)
/Maria
lördag 5 juli 2014
Lördagsmys!
Med familjen, på ett berg med fantastisk utsikt och nyplockade blåbär, kvällssolen som lyser och den ljumma kvällsluften, det är lycka det.
Jag och Nikki konstaterade idag när vi var där uppe på berget, att det här, det är mycket bättre än att ha mys framför tvn!! :-)
/Maria
fredag 4 juli 2014
Morgonpromenad!
Jobbigaste rundan på grund av stigningen upp, men SÅ värt det! Det är så vackert där uppe och jag är så glad över att bo här, där man efter bara några kilometers promenad har denna fantastiska utsikt!
Lyx!
/Maria
lördag 28 juni 2014
onsdag 25 juni 2014
Odlingen
tisdag 24 juni 2014
Ridtur
På ridtur med Ruth och hennes mamma. Jag drog nitlotten och fick gå ;-) Rasmus var jättesnäll precis som dom andra gångerna, dock var han väldig ömfotad stackarn! Det blir inte fler promenader på grusvägen fören han har fått skor på hovarna.
Utmaning
Det är så lätt att söka information och läsa på om saker, men att sen också göra det som man läst om, det är en helt annan femma!
Jag vet så väl att motion/fysisk aktivitet hjälper mot precis det jag har problem med, dvs stress, utmattning och sömnproblem, men ändå gör jag inte det. Eller jo, jag har mina perioder, men det räcker inte. Det måste bli en vardaglig rutin att röra på mig!
Det stora felet jag alltid gör är att sätta för höga mål för tidigt, det slutar alltid med att jag ger upp efter en vecka ungefär...
Så därför har jag gett mig själv en väldigt enkel "komma igång" utmaning. Jag ska promenera 70km på tre veckor, det blir mestadels en halvtimmes promenad per dag plus någon heltimme. En halvtimme kan jag tvinga mig ut även om det känns motigt nån dag!
Sen blir det ett nytt mål med lite nya och större utmaningar:-)
Jag hoppas att detta kommer hjälpa mig en bra bit på vägen mot ett bättre mående! En sak är i alla fall säker och det är att det går inte att vila sig till att må bättre, varken fysiskt eller psykiskt. Jag har prövat;-)
Nä, lite hårdare får man nog jobba för att få resultat, i alla fall om man varit nere på botten och vänt.
Så heja mig själv! ;-D
Om tre veckor blir det utvärdering och nya mål!
/Maria
söndag 22 juni 2014
Tjockis :-)
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
-
Häktad för stark misstanke om äggätning ur värpreden! Rättegång imorgon eftermiddag då ytterligare bevis finnes. /Maria (hönsgårdspolis och...
-
Har inte gjort inlägg på länge för att jag varken haft lust eller orkat. Det som hände igår tänker jag i alla fall skriva lite om: Efter ...