torsdag 24 mars 2016
Besök från Skåne och spa :)
måndag 21 mars 2016
Odling 2016
söndag 20 mars 2016
Vardagslunk...
Det händer inte så mycket hos oss just nu.
Den ena dagen är den andre lik, typ.
Orken och motivationen är på noll och det blir inte mycket gjort.
Jobbigt, för jag gillar att få gjort saker egentligen. Så skön känsla att man uträttat nåt liksom:)
Blir ju mest att få vardagen att fungera för tillfället, men det får duga helt enkelt.
Lasse och jag har i alla fall varit ute och promenerat idag, och det var härligt!
Jag har inte gått på flera dagar, har bara inte orkat, så det kändes så skönt att komma ut och röra på sig och få lite frisk luft!
Smilla sov väl i ungefär 5km, sen vaknade hon och höll på och härja i vagnen dom återstående 3 kilometrarna, phu!
Måste plocka fram selen så vi kan spänna fast vilddjuret! ;D
Passade på att hämta Nikki hemma hos Nils också när vi ändå gick förbi.
Jo, sen har vi slaktat några hönor i veckan också. Eller ja, Lasse har slaktat, inte jag.
Vi hade ett gäng som inte värpte nåt så då fick det bli grytan istället för dom. Trist men så är det. Blev en god currygryta i alla fall;)
Nu ligger jag och vilar i sängen som en annan pensionär. Så trist men vad göra när man inte orkar och är så trött så ögonen går i kors?
Tog fram påskpyntet innan och hade tänkt pynta men jag fick gå och lägga mig istället, suck.
Ja ja, får pynta imorgon. Om jag orkar...
torsdag 17 mars 2016
Fungerande SlowFeedingnät!
onsdag 16 mars 2016
Vaktelägg :)
måndag 14 mars 2016
Vaktlar igen...
söndag 13 mars 2016
Vårvinter :)
onsdag 9 mars 2016
Längdskidåkningstävling!
tisdag 8 mars 2016
Vaktlar!
måndag 7 mars 2016
Slut i bollen...
Det händer ju grejer hela tiden här men ändå blir det liksom stopp när jag ska skriva.
Har mått väldigt dåligt en tid, ja några månader blir det nu. Men skit samma, det är ju inget nytt att jag mår dåligt...
Det gör jag ju till och från, särskilt den här årstiden. Men inte desto mindre jobbigt för det såklart.
Känner mig totalt slut som människa, på alla plan. Kaos i hjärnan.
Försökt styra upp saker och ting för att må bättre men det har inte riktigt gått som jag velat. Tvärtom känns det som. Frustrerande och utmattande.
Skitsamma, orkar inte älta det mer. Ville bara skriva hur det står till just nu.
Jag är sjukskriven och Lasse får vara hemma och ta hand om allt. Känner mig som en skitdålig människa för detta, men så är det.
Jaja, buhu på mig själv. Det blir nog bra igen, bara jag får vila min uppspeedade hjärna lite...
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
-
Häktad för stark misstanke om äggätning ur värpreden! Rättegång imorgon eftermiddag då ytterligare bevis finnes. /Maria (hönsgårdspolis och...
-
Har inte gjort inlägg på länge för att jag varken haft lust eller orkat. Det som hände igår tänker jag i alla fall skriva lite om: Efter ...



















