torsdag 17 maj 2012

Dåligt hö och sommarbete

Vi har haft lite otur med dom senaste höbalarna vi köpt, många har varit dåliga eller så har dom snabbt blivit ofrächa. Igår fick vi en som kändes varm redan när vi öppnade den... Jag blir tokig på detta hö! Har ju inget bete i hagen heller till dom stackars djuren.
Tack och lov gick Emma med på att låta dom gå hos dom tills nästa onsdag då dom ska på bete på ett annat ställe.
Så idag gick hela förmiddagen till att transportera hästarna hem till Ängdala gård. Ida var snäll och hjälpte mig och det gick superbra att lasta alla tre hästarna!! Först ut var Helenia och hon går ju snällt på. Sen tog vi Casper och Rasmus samtidigt och dom stod som två ljus :)
Och vad lyckliga dom blev över att få gräs sen! Känns bra när man vet att djuren har det bra!

/Maria

torsdag 3 maj 2012

Morgonsol

Frukost ute i trädgården och väntar på att Nikki ska vakna och ansluta till frukostgänget.




måndag 30 april 2012

Valborg

Sitter i trädgården med en drink och lyssnar på fåglarna. Barnen är hos mormor och vi bara slappar.



lördag 28 april 2012

Vårfin

Vi fick några påsar med kläder av en arbetskamrat till moster Emma. Det tackar vi såklart för och ingen blev gladare än Nikki som klädde sig fin innan hon skulle till förskolan.


//Lasse

Hsss....

Svårväckt när man sover så gott omslingrad av ormen...


Tommy ska laga pyjamas byxorna enligt Nikki :) 

//Lasse

Ända in i benmärgen...

Nikki har alltid varit duktig på att äta. Finns inte så mycket hon inte äter. Gul lök och champinjoner tycker hon inte är så gott annars går det mesta ner. Märgben hör till favoriterna.





//Lasse

Påsk har det ju varit...

Två påskkärringar i sminket...





Skönt att ha en storasyster som tvättar bort sminket efter påskfirandet.

//Lasse


I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...