torsdag 17 maj 2012

Dåligt hö och sommarbete

Vi har haft lite otur med dom senaste höbalarna vi köpt, många har varit dåliga eller så har dom snabbt blivit ofrächa. Igår fick vi en som kändes varm redan när vi öppnade den... Jag blir tokig på detta hö! Har ju inget bete i hagen heller till dom stackars djuren.
Tack och lov gick Emma med på att låta dom gå hos dom tills nästa onsdag då dom ska på bete på ett annat ställe.
Så idag gick hela förmiddagen till att transportera hästarna hem till Ängdala gård. Ida var snäll och hjälpte mig och det gick superbra att lasta alla tre hästarna!! Först ut var Helenia och hon går ju snällt på. Sen tog vi Casper och Rasmus samtidigt och dom stod som två ljus :)
Och vad lyckliga dom blev över att få gräs sen! Känns bra när man vet att djuren har det bra!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...