Efter en del krångel med
vårt ena flygbolag Monarch (som de flesta säkert läst om) så blev
vår resa från Kastrup till Teneriffa inte riktigt som vi hade
planerat.
Vår ursprungliga flygrutt
skulle varit från Kastrup till Gatwick(London), och sen vidare från
Gatwick till Teneriffa.
I går morse hade vi bara
fått information om att ta oss til Kastrup och flyga till England,
så vi begav oss till Kastrup i god tid på morgonen. Precis efter
att vi blivit avlämnade så ringer dom och berättar att vi inte
längre ska till England, utan istället får vi två andra
alternativ.
1: Vänta i Köpenhamn och
ta flyget till Malaga klockan 17.00 och sedan ta in på hotell över
natten för att sedan flyga vidare till Teneriffa idag klockan 11.50
2: Vänta till idag
istället och då flyga från Kastrup kl 08,40 och mellanlanda i
Bryssel, och sedan vidare från Bryssel kl 13.15 till Teneriffa.
Efter en timmes velande så
bestämde vi oss till slut för alternativ 1. Kändes ju skittråkigt
att åka hem igen och ”börja om” nästa dag. Bättre att ha kommit
en bit på vägen, och dessutom kändes det som bästa alternativet
för Smilla.
För att få timmarna att
gå så passade vi på att besöka Den blå planet. Så häftigt
ställe, passar verkligen hela familjen. Smilla var verkligen
fashinerad av alla fiskarna, eller blubb blubb som hon kallar dom,
haha :D
Till slut var det i alla
fall dags att gå tillbaka och förbereda för flyget till Malaga.
Det var tur vi var i god tid för det var en massa krångel i
säkerhetskontrollen...
Det var det ena med det
andra, trodde nästan att vi inte skulle få komma igenom ;) Dom
packade upp typ alla våra grejer! Var ett jäkla jobb att pussla
ihop allting sen igen för att få plats med det i väskorna igen,
suck. Men vi kom igenom till slut i alla fall och fick flugit till
Malaga.
Hotellet där var faktiskt
helt okej, men det hade nog inte spelat någon roll vid det laget hur
det hade sett ut för vi var så trötta så vi bara stupade i säng
efter varsin dusch.
Efter en god natts sömn
och en väldigt onyttig hotellfrukost så åkte vi tillbaka till
flygplatsen. Och efter den sedvanliga väntan så sitter vi nu
äntligen på flyget ner till Teneriffa. Vi är så trötta allihop,
men åhh vad vi längtar! Snart är vi där!
Kaos! Inte lätt att få ner sitt bohag i två resväskor och fyra kabinväskor utan att det blir övervikt ;)
Men till slut så! Tisdag morgon och vi var alla oroliga över hur det skulle bli med flyget, samtidigt som vi såklart kände oss förväntansfulla! :)
Klassiska bilden på Öresundsbron ;)
"Den blå planet" :)
Tröttsamt att vänta på flyget ;)
Tur det finns bagagevagnar...;)
Äntligen dags att stiga ombord planet till Malaga :)
Hotellet vi övernattade på i Malaga :)
Då var det dags igen. Tillbaka på flygplatsen i Malaga :)
Smilla älskar att åka rulltrappor så det fick bli ett par gånger upp och ned ;)
På planet mot Teneriffa. Snart framme! :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar