Idag är både jag och Lasse trötta efter att varit uppe och vakat över tjocka Berta som inte mådde alls bra igår :( Troligen har hon haft trumsjuka och det beror antagligen pga av att hon ätit för mycket kraftfoder. Först prövade vi att ge henne olja och ljummen mjölk men inget hände. När hon bara verkade må sämre och sämre så beslutade vi oss att pröva att lufta magen på henne! (tack och lov för internet!!!) Så av med en lagom lång bit trädgårdsslang, fila till kanterna och olja in den och sen ner i magen...ganska läskigt men det behövdes verkligen för där kom en hel del luft, och fy F*N vad det luktade!!
Och sen äntligen så började hon piggna till, våran fina ullboll!
Och idag äter hon igen tack och lov! Phu!
/Maria
måndag 24 oktober 2011
fredag 21 oktober 2011
"Riktig" korv!
I somras åkte vi till Sunnantorps gård i Stehag på ekorunda. Trevliga människor och intressant föreläsning om att vara ekobonde!
Tjuren...
Det såldes kravmärkt korv och salami som Sunnantorp själv tagit fram med endast naturliga ingredienser! Mycket goda!torsdag 20 oktober 2011
Bortbjudna...
Ikväll var vi bjudna på födelsedags middag hos Lollo, Elma och Andreas och det serverades moussaka och marängsviss. Maten var jättegod (som alltid!) och vi hade väldigt trevligt! Tack så mycket, det får vi göra om snart! :)
onsdag 19 oktober 2011
Trötta...
Vet inte vad det är med Tildisen men hon har var jättegnällig dom senaste dagarna och nu har hon börjat på nätterna också :(
Och äta vill hon knappt heller...suck...
Vi försöker trösta/prata/leka med henne men det går inte med denna flickan som lever i sin egna lilla värld.
Och äta vill hon knappt heller...suck...
Vi försöker trösta/prata/leka med henne men det går inte med denna flickan som lever i sin egna lilla värld.
Besök hos mormor/gamlamormor
För några veckor sedan var vi och hälsade på mormor på Pilegården.
Tilda och Ulla-Greta myser i sängen..
Lite ont om sittplatser men man tager vad man haver, här blev det mormors permobil :)
Gott med fika :)
/Maria
måndag 17 oktober 2011
Till Louise :)
Det måste vara den här mössan du menade :) Saknar "berget" och våra fikastunder där!
Tokig i banan då och det är hon fortfarande :) Gullunge!/Maria
Hallaröds jakten 2011!
Min och Landmanns första jakt :) Riktigt skoj var det och Landmann var jätteduktig fast väldigt taggad!!!
/ Maria
Bäää!
I går kväll fick vi hem våra två får! Dom fann sig tillrätta direkt och bräkte i högan sky när dom hörde att hästarna fick mat så då fick dom ju också ha lite :)
Imorgon blir det till att fixa extra trådar till staketet så dom kan komma ut och äta gräs!
Imorgon blir det till att fixa extra trådar till staketet så dom kan komma ut och äta gräs!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
-
Häktad för stark misstanke om äggätning ur värpreden! Rättegång imorgon eftermiddag då ytterligare bevis finnes. /Maria (hönsgårdspolis och...
-
Har inte gjort inlägg på länge för att jag varken haft lust eller orkat. Det som hände igår tänker jag i alla fall skriva lite om: Efter ...



