fredag 28 oktober 2011

Tack mamma...

...för den fina blomman :) Eller ja...enligt vår självutnämnda "chef" här hemma så var den till Lasse men det kvittar ju ;) Den har i alla fall fått flytta in i vardagsrummet nu och den passar så fint med dom andra orkideerna!



torsdag 27 oktober 2011

Läkarbesök

Jaha, idag var vi iväg på och fick Tilda undersökt av en läkare som heter Olof Rask i Lund. Han klämde och kände, vred och böjde, lyssnade och tittade, knackade och lös med ficklampa...och visst höll han med om att inte allt stod rätt till :(
Vi diskuterade lite om vad det kunde vara men såklart så ville han ju inte säga så mycket. Lite fint sa han att hon hade en störning i utvecklingen som hon nog aldrig skulle kunna hämta igen, dvs vad vi vanliga rätt och slätt kallar för utvecklingsstörning :(
Vi ska in igen så fort vi får en tid (vilket kunde ta upp till tre veckor!). Då ska hon sövas och så kommer dom ta en massa prover och röntga henne.

Det känns tungt att höra att det är fel på ens lilla flicka, man vill ju bara att hon ska vara frisk och må bra...


Men vi älskar dig precis som du är lilla böna  

onsdag 26 oktober 2011

Nikkis första biobesök


I lördags var det då äntligen dags att åka till kulturhuset i Svalöv för Nikkis första biobesök. Det blev Nalle Puhs film "Nya äventyr i Sjumilaskogen"som skulle upplevas. Mamma och Tilda fick bli hemma och passa huset.







Nikki tyckte om filmen men tyckte kanske mest om sin påse med nötter och russin.
Efter halva filmen började russinen ta slut. Då tyckte hon att man nog kunde tända lamporna så att hon kunde hitta de sista i påsen. 
Nöjda och glada gav vi oss hem igen för att äta middag.

Vår söta busunge :)

Såhär kan det se ut en vanlig middag hemma hos oss :) Och vi vet att vi inte borde men det går inte att låta bli att skratta åt henne när hon gör såna här tokigheter :D
Och som vanligt är det naket som gäller för Nikki, undrar vem hon ärvt det av....

Kan du inte cykla idag älskling....

Idag är det dagis för Nikki och det älskar hon verkligen! Men hon är väldigt bestämd med att man ska cykla dit och hem, annars blir hon skitsur haha :D 
Den här dagen var det Lasse som fick motionera ;) Och Nikki var nöjd, sprang sista biten hem!

tisdag 25 oktober 2011

Mätta och belåtna...

efter en god middag bestående av stekt schnitzel, örtkryddade rotfrukter i ugn och hemmagjord bearnaisås. Mums!

Rymmare

Jag, Nikki och Tilda kom hem för en stund sen och då möttes vi av två mycket nöjda får på infarten...Tur dom inte är som hästarna och rusar rundor när dom kommer lös utan bara går snällt och äter!
Tack och lov så sov Tildisen så jag och Nikki kunde hjälpas åt att ta in dom i stallet i säkert förvar :)

/Maria

Dunbollarna..

Förstfödd/kläckt och fortfarande lite blöt


 Bodde först inne några dagar men sen fick dom flytta ut till hönsgården där vi stängt av ena hörnet.

Alla är vita men några fick gul näbb och gula ben medan vissa fick grå näbb och ben. Dessutom har dom flesta ärvt pappornas ben"fluff" :) Ska bli kul att se hur dom ser ut som vuxna och vi hoppas att det blir många hönor!


Tjocka Berta och lilla Mormor

I stort behov av klippning...
 Inte så svårt att gissa vem som är vem ;)
 Tjocka Berta
 Och lilla Mormor
Vi har ingen aning om ålder eller var dom kommer från. Det enda vi har luskat ut är att Mormor är ett gotlandsfår tack vare hennes öronmärkning.

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...