Fyller man år så bestämmer man kvällsmat :) Nikki valde blodkorv så då blev det det! Mums!
tisdag 18 september 2012
4-års kalas!
Söndagen den 9:e september firade vi Nikkis födelsedag med släkt och vänner! Mycket trevligt och Nikki var såååå nöjd!! Efter önskemål från Nikki så serverades det fläskpannakaka i ugn med lingon och sedan marängtårta med hallon :)
Paketöppning :)
Nikki blåser ljusen :)
Det var inte den vackraste tårtan men väldigt god! :)
Alla äter tårta :)
Dom flesta av Nikkis presenter :) Hon hade ju redan hunnit sprida ut dom i hela huset så några kom inte med på bild.
måndag 17 september 2012
Rasmus gör entré
- Hej Rasmus. Vill du ha en morot?
- Eeh ... ja annars skulle jag kunna komma ut med den men jaja visst...
/Lasse
- Eeh ... ja annars skulle jag kunna komma ut med den men jaja visst...
/Lasse
fredag 14 september 2012
Födelsedagsfirande :)
Jaha, då var man 29 år gammal, snart dax för 30 års kris ;) Min dag firades först med frukost på sängen och paketöppning. Sen, efter att ha lämnat av Tildisen hos mormor, så åkte vi andra tre till Skäralid och tog en promenad till Härsnäsdammarna i det fina vädret. Där lyckades jag snubbla över en stubbe vilket gjorde förb***at ont och gav mig ett finfint blåmärke dagen efter haha :) När vi kom tillbaks till Skäralid igen så åt vi lunchbuffe på restaurangen där. Väldigt mumsigt och välbehövligt efter den långa vandringen!
Ett lugnt och skönt firande i min smak :)
/Maria
fredag 7 september 2012
Eldning!
Nu har Lasse äntligen fått en tunna att elda i så den fick ju invigas direkt! Nikki tyckte det var lika kul och hjälpte till att kasta i bränne :)
Här sitter Nikki och sågar till små bitar att slänga i tunnan :)
/Maria
torsdag 6 september 2012
Frukost!
Frukosten är serverad, ute hos djuren i alla fall :)
Egentligen är det ankornas frukost i skålen, hönsen har ju fri tillgång på mat inomhus men dom brukar ändå alltid nalla lite på ankornas :)
Mums! Samma mat som ankorna, en blandning med havre, korn, ärter och åkerböna :)
Bengtsson Långöra får sin mat när han kommer in på kvällen, här ute får han hålla tillgodo med gräs, klöver och maskrosblad :)
måndag 3 september 2012
Bajs!!
Det har varit lite problem med spolningen på vår toalett på sistone vilket visade sig bero på att det var fullt i brunnen ;) Så det fick bli en tömning plus spolning!
Mycket intressant ;)
Besök på Barnhjärtcentrum
Idag hade Tilda fått tid till att kolla hjärtat inne på BUS i Lund. Hela familjen följde med :) Allt såg fint ut, precis som i våras när hon också blev kollad. Det enda är att hon har en liten förtjockning i väggen mellan höger och vänster kammare men den hade inte växt något sen i våras och som det ser ut nu så är den inte i vägen på nåt sätt.
Först blev det vägning (13,7 kg med blöja) och mätning (83cm) sen fick hon på sig en massa sladdar för att ta ett EKG.
Kolla syresättningen...Den var inte så bra (92%) men så är det när hon är förkyld.
Tilda tyckte inte alls att det var kul! Trött och arg, kallt slem på bröstet och fasthållen i handen, fy vad taskigt!!! ;)
söndag 2 september 2012
Smoothie
Idag blev det äpplesmoothie till frukost.
Lite turkisk yoghurt
1 ägg
en skvätt grädde
en skvätt gårdsmjölk
lite kanel
lite kardemumma
lite vaniljpulver(inte vaniljsocker)
1 tsk kokosfett
äpple
Mixa och inmundiga!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
-
Häktad för stark misstanke om äggätning ur värpreden! Rättegång imorgon eftermiddag då ytterligare bevis finnes. /Maria (hönsgårdspolis och...
-
Har inte gjort inlägg på länge för att jag varken haft lust eller orkat. Det som hände igår tänker jag i alla fall skriva lite om: Efter ...