söndag 9 december 2012

Kvällsmys


 Sagoläsning i vanlig ordning :)

Lite mys innan läggdags :)

Puss 

Husmusen...

Duktiga Vilma hjälpte oss att fånga den här lille musen som bott i vårt kök senaste veckan. Som tack för hjälpen blev hon utkastad i kylan stackarn men fick komma in igen när hon ätit upp :)



fredag 30 november 2012

Ståskal


Igår åkte vi till ortopedtekniska laboratoriet i Lund för att göra gipsavgjutningar till Tildas blivande ståskal. Eftersom Tilda av någon okänd anledning inte alls vill åka bil längre så fick vi stanna två gånger på vägen och ta ut och trösta henne. Samma på hemvägen. Det är hemskt när hon blir så ledsen som hon blir i bilen, och man tycker så synd om henne och får så dåligt samvete över att man tvingar henne åka fast hon så tydligt säger att hon avskyr det.
Men vad gör man, detta är ju för hennes skull och hon var i alla fall väldigt nöjd när vi väl var där. Hon låg så snällt på sängen medan hon fick benen gipsade. Det verkade som att hon njöt av behandlingen, varma gipsremsor om benen och så lite massage för att jämna till det, nästan lite som spa för Tildis! Hon kunde knappt hålla sig vaken :) Till och med när hon var tvungen att ligga på magen så dom kunde göra ryggstycket så var hon lugn. Jag och Lasse har oroat oss länge inför detta moment och hade väl i princip ställt in oss på att det inte skulle kunna gå, men tji fick vi.
Sen skulle vi välja ett mönster som skalet ska få, ångest... Efter mycket velande och dividerande fram och tillbaks så blev det i alla fall ett jeansmönster. Vi får se hur det blir om några veckor.







 
/Maria


tisdag 27 november 2012

En vanlig vardag

Idag var Filip här och verkade hästarna. Det gick bra, dom står så fint så båda två *stolt*
Jörn var här och kollade måtten i köket för vi ska få ett nytt kylskåp. Det gamla kyler inte tillräckligt. Börjar bli så trött på allt som har med detta huset att göra nu. Är det inte mögel i det ena rummet så är det i det andra, kylen sönder, elementen sönder osv...
Vi har ingen ork över för sånt här. Måste plocka ner julpyntet från vinden och göra lite julfint här hemma, fast egentligen vill man bara lägga sig ner och gråta.

Tilda har gått från att skrika onormalt mycket i några dagar till att bara sova, sova, sova.....
När hon skriker så blir man orolig och upprörd över det, och nu blir man orolig för att hon sover så mycket. Börjar slutet närma sig? Är det därför hon är så trött..?
Kommer vi att få fira jul och nyår ihop hela familjen, eller kommer en liten familjemedlem fattas?
Snart är det ett helt år sen vi fick reda på att Tilda skulle dö. Det gör fortfarande precis lika ont inom en som då. Livet är så jävla orättvist. Man är ledsen och förbannad men vad hjälper det!? Ingenting!! Inget vi gör kommer få Tilda frisk, hon kommer dö i vilket fall som helst.
Och för var dag som går så är vi en dag närmare. Som en julkalender, bara att vi inte vet vilket datum som är sista luckan...





/Maria

fredag 16 november 2012

RS-virus igen...

Stackars Tilda har åkt på Rs-viruset igen och fick ligga på sjukhus i två dagar. Är fortfarande inte bra men det finns ingen större anledning för oss att vara kvar på sjukhuset så länge hon syresätter sig tillräckligt (över 90%) och det gör hon.
Vi har också höjt dosen på ena medicinen rejält för att underlätta för henne så gott det går.
Så nu är det bara att vänta och se om hon blir frisk igen. Hon kämpar så gott hon kan men det märks att hon är påverkad av infektionen, hon somnar hela tiden och kräks mycket (slem) och är väldigt ledsen.



/Maria

tisdag 18 september 2012

Lchf pizza!

Igår kväll blev det pizza, mums! Vi fyllde den med tomatsås, ost, bacontärningar, svamp, paprika, tomat och räkor. Till pizzan hade vi pizzasallad och bearnaisås. Sjukt gott!! Och mättande!





Lite mys framför tvn innan läggdags :) Nikki gömde sig i vanlig ordning ;)

Tre små solar :)

Plockade några solrosor på Sunnantorps gård, dom hade ett helt fält! Dom är så fina tycker jag!


/Maria

Pandastolen

Tildas "panda"stol är verkligen jättebra tycker vi! Vi kan ha Tilda med oss utan att behöva bära och hon får sitta upp ordentligt en stund. Dock är inte Tilda alltid så glad för sin stol, ibland skriker hon bara man sätter henne i den så då får man hitta på annat. Men ibland är den helt okej och man kan ha henne där en bra stund, det beror på humöret :) Och så måste man pussa lite på henne emellanåt så hon blir glad :)




Besök!

Farbror Björn kom för att gratta Nikki, vilket var väldigt uppskattat :) Hon plockade fram spel, pussel och pärlplattor och Björne hade inte mycket annat val än att göra vad damen bad om :)


Sööötis! :)

Tildis fick låna pappas keps för att slippa ha solen i ögonen :) Hon satt där så nöjt och väntade medans vi packade in grejer i bilen, lilla pluttan. Så himla himla söt hon är!!! Precis som storasyster :)


I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...