lördag 8 februari 2014

Mot sågverket!

 Vi strör med spån nu, då det går att komma undan billigt om man hämtar själv i säckar på sågverket. Vet inte hur lätt det är att få tag i halm här uppe faktiskt, eller hur dyrt det är? Får kolla upp det till sommaren, kan ju vara bra att ha lite till vissa av djuren.
Men nu var det alltså spånhämtning. Himla fint väder var det den dagen (i måndags) och det kändes att solen värmde liiiite, liiiite. Lasse tyckte att den värmde mycket...  ;-) 10 kr säcken kostar det, helt okej pris för man får i väldigt mycket i säckarna (säckarna hittade vi i garaget, skitbra!). Det här räcker nog ett tag :-)


 Nikki ville såklart också hjälpa till :-)



Nästan färdiga :-)

Sågverket ligger ända nere vid Ångermanälven  i Nyland, så vi gick ner och tittade lite på den fina utsikten. Nikki tyckte mycket om att sitta där och titta :-)

//Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...