måndag 2 mars 2015

Betty!

Vi köpte Betty från en ridskola utanför Sundsvall i höstas. 
Ridskolan hade importerat lite hästar från Irland för att ha i ridskoleverksamheten. Efter ett tag märkte dom att Bettys mamma blev rundare och rundare om magen, och det visade sig att hon var dräktig. 
Först funderade man på att skicka tillbaks henne till Irland igen eftersom en häst som inte kan gå med på lektionerna endast blir en stor utgift för ridskolan, men sen beslöt man sig ändå för att behålla eftersom hon hade så bra temperament och var en utmärkt lektionshäst.
Och så kom Betty till världen förra våren, och i december flyttade hon till oss :-)
En mycket trevlig liten tjej som äääälskar morötter! 



/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...