måndag 2 mars 2015

Våra små bäää :-)

Ester, Bärta och Lotta fick två lamm vars och födde dagarna efter varandra. Smidigt! En stor eloge till Fritz för detta! ;-) Lottas ena lamm var ju dött vid födseln som jag skrev i förra inlägget, och tackan Mormor fick inga lamm alls. Kanske för gammal?
Alla lammen är baggar och nån av dom har redan små horn. Dom är extremt nyfikna och vill smaka och klättra på allt! 
Den ena av dom är jättekelig och kan stå och mysa hur länge som helst. Den bryr sig inte ens om man lyfter upp den i famnen, den bara njuter av att bli kliad!


 Busungar! :-)

 Gott med lite grenar att tugga på! Fritz vill mest bara klia sig...;-)

Hönsen passar också på att njuta av värmen från solen. Ser så härligt ut när dom gräver ner sig i jorden (där är jord utblandat med lite aska under fårens strö) och badar och solar sig!

/Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...