söndag 3 maj 2015

Åderlåtning :-)

Eller ja, kanske inte riktigt. Men tappning av björksav i alla fall :-) Ingen av oss hade smakat det förut så vi var såklart väldigt nyfikna! Och kanske hade vi lite för höga förväntningar...
Det både smakade och såg ut som vatten, med en aningens smak av socker. Inte så gott. Vet att man kan göra sirap men vi använder ju aldrig sirap så det känns ju menlöst? Nä, den stackars björken kan behålla sin sav själv hädanefter! ;-)



/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...