tisdag 5 maj 2015

Bättre sent än aldrig ;-)

Alla tackorna utom Mormor lammade ju precis dagarna efter arandra i månadsskiftet januari/februari. Då trodde vi inte att Mormor ens var dräktig och skyllde på att hon är gammal.
Men så blev hon ändå tjockare och tjockare så vi har ju funderat på om det kanske skulle komma något ändå. Dock var vi lite tveksamma, och nu när det gått tre månader sedan dom andra lammade hade jag faktiskt gett upp och tänkte att hon nog bara blivit tjock helt enkelt.
Men så förra söndagen såg vi att hon hade fyllt juver, och på tisdags förmiddagen såg hon svullen ut baktill. Och senare på dagen födde hon två fina lamm :-)





/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...