söndag 26 augusti 2012

Besök på sommarbetet :)

Idag åkte vi allihop utom Tildis (som är hos Lone) en liten runda där första stoppet var Farstorp för att träffa Wenche. Jag ska hjälpa dom lite i stallet några dagar så vi gick igenom några saker bara. Därefter vidare till Ängdala för att lämna Emmas USB minne och snacka lite skit med Ebba som var ensam hemma :) Nästa anhalt var hästarna för att se så dom levde och mådde bra och fylla på vatten. Dom älskar verkligen när man kommer och tittar till dom! 

 Över bron på väg in till hagen

 Lilla flocken :)

 Sötis :)

 Mys med Rasmus :)

 Sååå nyfikna på Nikki!!

 Puss :)

 Nikki och Rasmus myser :)

 Rasmus och Nikki turades om att klia varandra :)

Hej då hästarna, ses på tisdag igen :)
Fortsättning i nästa inlägg...

torsdag 23 augusti 2012

Liten ryttarinna :)

Nikki har börjat rida lite på Katja när hon är och hälsar på hos mormor och det tycker hon är jätteskoj! Det tycker jag med och håller tummarna att intresset kvarstår ;)


Duktiga tuttan rider utan sadel både i skritt och trav :)

/Maria

Hopp!

Nikki brukar följa med mig och kolla till hästarna på betet, det har blivit vår lilla kvällsgrej :) Det avslutas alltid med några hopp och diverse andra gymnastiska övningar från en stor sten som ligger utanför hagen!


/Maria


ÄNTLIGEN!!!

Äntligen så har jag en egen transport!!! En Star Safir precis som jag ville!! Är så himla glad och just nu tycker jag den är finast i världen!! Längtar tills jag behöver åka någonstans med hästarna haha :)


/Maria

Lunch

Jag har hoppat in och jobbat på Emmas jobb denna veckan och där är ingen mer än jag som äter LCHF. Dom första dagarna hade jag med mig lunch som var exakt samma som på denna tallrik förutom att jag hade rökt lax istället för kött. Folk tittade förfärat med stora ögon på min mat som om det vore gift eller nåt *ler* 
Själv säger jag bara MUMS!! :)


/Maria

Kalas!

Förra lördagen var Nikki bjuden på kalas på busfabriken i helsingborg av Lukas som fyllde sex år! Det var full rulle från början till slut och så här såg en mycket trött och svettig Nikki ut efteråt :) 


/Maria

måndag 13 augusti 2012

Plötsligt händer det!

Lasse och jag var ute på en kvällspromenad för några dagar sedan och gick rakt på dessa godingar :) Ibland ska man ha lite tur!

/Maria

En liten utflykt...

....till Saxtorpsdammarna för att plocka björnbär blev det igår. Vars en liter bär fick vi nog ihop innan vi gav upp :) Elma, Bri och Nikki passade på att plaska lite i strandkanten under tiden.

 Sötaste "Tuttan" :)


Nikki hade med sig sin "hund" (en sten fastbundet i ett balsnöre)

/Maria

lördag 4 augusti 2012

Vår nya kanin :)

Här är Bengtsson Långöra som vi köpte på Hästveda marknad. Han är inte så stor än men ska förhoppningsvis växa till sig lite :)


/Maria

Ny pool :)

Ankorna tog över Nikkis förra pool så nu har det inhandlats en ny med höga kanter så inte ankorna ska kunna komma i. 
Eller ja...det var det som var tanken i alla fall....







Vi gick in och fikade, när vi kom ut sen så såg det ut så här....

Ankorna var supernöjda och höll på att putsa fjädrarna för glatta livet men Nikki blev ju ledsen och arg såklart. Så numera är ankorna förvisade till baksidan av stallet, med den gamla poolen, och den nya är rengjord och påfylld med nytt vatten och endast till för människor ;)

/Maria

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...