torsdag 7 april 2016
En härlig promenad :)
fredag 1 april 2016
Bettys boots
Nu töar det dock som bara den här, så just nu behövs inga dojjor alls, vilket i och för sig är skönt det. Ett moment mindre ;) Fast lite snöpligt på nåt vis ändå, nu när jag väl skaffat dom, haha! Jaja, det är i alla fall superskönt att snön och isen försvinner och man känner att våren är på gång!
Och det kommer ju en ny vinter igen! Jag får bara hoppas att hon inte växer ur dom!
Burbygge
onsdag 30 mars 2016
Energi sökes!
Hoppas att det beror på den lättare förkylningen (bihålorna igen...) som jag dragits med i över en vecka nu, och att den försvinner snart! Typ imorgon...
Och Smilla är så sjukt grinig för tillfället, ja herregud vad gnällig hon är! Jag blir tokig snart tror jag!
Fast en massa skit lyckas hon ändå hitta på...
Alltså jag sprang såklart inte efter dom när jag försökte fånga dom (det skulle ju bara skrämma dom), utan för att inte tappa bort dom när dom sprang sin väg, bara för att förtydliga...
Som tur var sprang dom mot Filitjärn så då kunde jag springa hem och hämta bilen, och när jag väl hittade dom igen en bit bort så stannade dom äntligen så jag kunde fånga dom, phu!
Vi var nog lika svettiga alla fyra, haha ;)
Jaja, jag slapp gå hem med dom i alla fall (dom bor några km bort) utan dom blev hämtade med transport.
Slutet gott allting gott!
tisdag 29 mars 2016
Påsken :)
Alltså, jag försöker att inte göra dom till nåt kravfyllt men hur det än är så blir dom ju det i alla fall till slut.
All mat som ska inhandlas och tillagas, påskpynt, påskägg och allt vad det är, och så dom vardagliga sakerna på det dessutom! Huvva, jag blir trött bara jag tänker på det!
Problemet är nog att vi är själva, jag och Lasse, med att fixa allting. Det hade varit enklare om vi var några personer till, helt klart!
Men allt går bara man vill, och det blev en bra påskafton det här året också med både god mat, påskpynt, påskägg och den sedvanliga skattjakten för att hitta dessa :)
Här kommer lite bilder på våra söta påskkärringar :)
torsdag 24 mars 2016
Stjärttorsdag :)
Besök på Aquarena :)
Besök från Skåne och spa :)
måndag 21 mars 2016
Odling 2016
söndag 20 mars 2016
Vardagslunk...
Det händer inte så mycket hos oss just nu.
Den ena dagen är den andre lik, typ.
Orken och motivationen är på noll och det blir inte mycket gjort.
Jobbigt, för jag gillar att få gjort saker egentligen. Så skön känsla att man uträttat nåt liksom:)
Blir ju mest att få vardagen att fungera för tillfället, men det får duga helt enkelt.
Lasse och jag har i alla fall varit ute och promenerat idag, och det var härligt!
Jag har inte gått på flera dagar, har bara inte orkat, så det kändes så skönt att komma ut och röra på sig och få lite frisk luft!
Smilla sov väl i ungefär 5km, sen vaknade hon och höll på och härja i vagnen dom återstående 3 kilometrarna, phu!
Måste plocka fram selen så vi kan spänna fast vilddjuret! ;D
Passade på att hämta Nikki hemma hos Nils också när vi ändå gick förbi.
Jo, sen har vi slaktat några hönor i veckan också. Eller ja, Lasse har slaktat, inte jag.
Vi hade ett gäng som inte värpte nåt så då fick det bli grytan istället för dom. Trist men så är det. Blev en god currygryta i alla fall;)
Nu ligger jag och vilar i sängen som en annan pensionär. Så trist men vad göra när man inte orkar och är så trött så ögonen går i kors?
Tog fram påskpyntet innan och hade tänkt pynta men jag fick gå och lägga mig istället, suck.
Ja ja, får pynta imorgon. Om jag orkar...
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
-
Häktad för stark misstanke om äggätning ur värpreden! Rättegång imorgon eftermiddag då ytterligare bevis finnes. /Maria (hönsgårdspolis och...
-
Har inte gjort inlägg på länge för att jag varken haft lust eller orkat. Det som hände igår tänker jag i alla fall skriva lite om: Efter ...























