Den här hittade Nikki en dag när vi var ute på promenad. En kopparödla tror jag att det är.
måndag 29 augusti 2011
Svampfynd!
Jag, Lasse och Tilda var ute härom veckan och letade efter vår förymda hönapöna. Vi höll på en lång stund och smyga omkring ute i regnblöt snårskog men ingen höna hittade vi :( Däremot hittade jag en massa kantareller! 600g blev det om jag inte minns helt fel. Mums!
BVC
Idag har Tildisen varit hos Anne på bvc :) Dr Hans var också där idag för rutinmässig läkarkontroll och det gick bra förutom att Tilda inte villa flytta saker mellan händerna. Hans skyllde på att nog var lite för bekväm av sig och det kan nog stämma :) Växer gör hon i alla fall, idag (6,5 mån) vägde hon 8895g. Vår söta lilla böna :)
måndag 22 augusti 2011
torsdag 16 juni 2011
tisdag 14 juni 2011
Nikki och Simon på upptäcksfärd
Nikki och hennes trogna följeslagare Simon gör ofta små utflykter tillsammans.
Här är de ute i kvällssolen och plockar klöver i hagen.
fredag 10 juni 2011
Ensamt...
Ofta tänker jag att det skulle vara så skönt att få vara hemma själv, bara ta det lugnt och njuta. Men när jag väl är själv så känns det bara tomt och ensamt....så tyst.
Valde att stanna hemma med Tilda medans Lasse och Nikki åkte på studentfest hos kusin Lucas så jag får skylla mig själv. Var i alla fall bortom på Ängdala och fick lite kvällsmat och barnpassning, tack för det mamma :)
Valde att stanna hemma med Tilda medans Lasse och Nikki åkte på studentfest hos kusin Lucas så jag får skylla mig själv. Var i alla fall bortom på Ängdala och fick lite kvällsmat och barnpassning, tack för det mamma :)
Ogräsrensning
onsdag 8 juni 2011
Flygdag
I söndags tog vi med oss onkel Tommy och begav oss till flygdagen i Eslöv. Nikki tyckte det var jättekul med alla flygplan men roligast var räddningstjänsten helikopter som demonstrerade hur de släcker eld från luften.
Köpte en 150g hamburgare till henne när hon blev hungrig och tänkte att jag tar över när hon blir mätt. Hon satte i sig hela :-)
Köpte en 150g hamburgare till henne när hon blev hungrig och tänkte att jag tar över när hon blir mätt. Hon satte i sig hela :-)
På väg hem från förskolan
Jag hämtade Nikki på förskolan och Maria och Tilda gick och mötte oss. Sen spatserade vi hemåt genom skogen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
-
Häktad för stark misstanke om äggätning ur värpreden! Rättegång imorgon eftermiddag då ytterligare bevis finnes. /Maria (hönsgårdspolis och...
-
Har inte gjort inlägg på länge för att jag varken haft lust eller orkat. Det som hände igår tänker jag i alla fall skriva lite om: Efter ...