Igår var vi inne på sjukhuset och pratade med Tildas läkare. Han berättade att Tilda har en ämnesomsättningssjukdom, han visste dock inte säkert vilken det var, men gemensamt för sjukdomar i ämnesomsättningen är att dom alla har dödlig utgång.
Det kan ta allt ifrån några månader till några år, men mer tid med vår älskade flicka än så får vi inte.
Vi ska på återbesök om några veckor och då vet han exakt vilken sjukdom hon har och vad vi kan göra för att hjälpa henne så gott det går till ett bra liv.
Det här är så fruktansvärt att det finns inga ord för det. Det är så hemskt att det nästan är svårt att förstå att det är sant.
Vår fina fina Tildis....
/Maria
torsdag 29 december 2011
måndag 26 december 2011
Julafton :)
I vanlig ordning så firade vi jul på Ängdala med familjen. Vi startade med lutfisk och supergod senapssås till lunch. Sen var det lite smått och gott till Kalle Anka och en tjatande Nikki som undrade varför inte tomten kom nån gån :) Middag med massor av mat, mums! Sen kom äntligen tomten som i år var från Norrland ;) Många paket hade han att dela ut innan han hastade iväg till nästa gård! Tilda och Nikki fick mest såklart men jag tror ändå alla var nöjda. Sen blev det tomtegröt med saftsås och efter det spelade vi julklappsspelet. Alltid lika spännande att se vad alla har köpt för sina 30 kronor! Kvällen avslutades framför TVn med lite choklad och tomteskum. En väldigt lyckad dag med massor av god mat, glatt humör på alla (nästan hela tiden...) och fina presenter. Önskar bara att mormor hade fått vara med också, kändes tomt utan henne.
Tildisen trivdes bra hos morbror Andreas :)
Gruppfoto på oss allihop!
Bus i väntan på tomten :)
Äntligen kom han!
Ja, vad säger man : D
Det krävdes några paket men sen fick tomten kram efter kram från Nikki :)
Många paket och vissa var jättestora!
Här sitter alla och mumsar tomtegröt :)
Söta systrar :)
/Maria
tisdag 20 december 2011
Lussebak :)
Lasse gjorde degen och jag och Nikki baka ut. Eller ja, hälften i alla fall sen fick Lasse ta över ;) Nikki var så duktig och gjorde små figurer! Och goda blev dom!
/Maria
Lyxfrukost!
Nikki har lagt sig till med nya lyxiga frukostvanor :) Chokladyoghurt med banan! Hemmagjord såklart ;)
Mums filibaba!! :)
/Maria
Ny stol!
Tilda har fått prova ut en stol som hon sitter stadigt i utan att kasa. Äntligen kan hon vara med sittandes istället för att alltid ligga på golvet, vilket hon tycker är jättetråkigt!
Här var hon i och för sig inte så glad över att sitta i den ;)
Men för det mesta är nog nöjd över att få komma upp och se lite :)
/Maria
Sjukhuset...
Här är lite bilder från när vi var inne med Tilda på sjukhuset för provtagning. Vi kom in på tisdag förmiddag och skulle egentligen få åka hem dagen efter men Tilda blev väldigt medtagen av sövning och provtagningar så vi fick stanna kvar. Efter mycket tjat så fick vi i alla fall åka hem på permission över helgen, skönt! Sen blev vi utskrivna på måndagen.
En medtagen liten Tildis...
Hon hade ont i sin hals och kunde inte äta så hon fick ha sond
Nikki tyckte det var jätteroligt på sjukhuset... Här hittade hon en stor leksakstraktor som hon körde omkring med :)
Vårt första rum som delades med en liten pokje med brusten blindtarm! Sen fick vi ett eget och det kändes lyxigt!
Plåster från där dom tog ryggmärgsvätskan
Plåstret där dom tog hudprovet
Ännu fler plåster...
Kvällsmat, färdiggrillad kyckling med sallad och beasås, mums!
Tilda med sin lilla tv skärm under vagnen...
/Maria
måndag 12 december 2011
Till dig mamma...
....från mig och Tildisen :) Nikki har klippt och ritat ett hus. På baksidan är det helt svart och det är Lasses jobb :D
lördag 10 december 2011
Ledsen...
I torsdags den 8 december så gick världens bästa människa bort :( Saknar min mormor så himla mycket och det känns helt ofattbart att aldrig mer få träffa henne :( Men jag hoppas hon har det bra där hon är nu och slipper ha ont!
Pussi pussi, krami krami mormor
Pussi pussi, krami krami mormor
/Maria
onsdag 7 december 2011
Bad!
Här är hela familjen med Lollo, Andreas och Elma på Björkviksbadet i Höör och badar :) Det var skoj, skönt också att vi var helt ensamma i poolen! Det var första gången Tilda badade i annat än lilla badbaljan därhemma och hon verkade tycka det var mysigt. Nikki tyckte det var allra roligast att åka vattenrutschkanan :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
-
Häktad för stark misstanke om äggätning ur värpreden! Rättegång imorgon eftermiddag då ytterligare bevis finnes. /Maria (hönsgårdspolis och...
-
Har inte gjort inlägg på länge för att jag varken haft lust eller orkat. Det som hände igår tänker jag i alla fall skriva lite om: Efter ...