onsdag 25 maj 2011

Man måste ju ha höns på landet!




Lite bilder på de fagra nya hönorna. De höns vi hade i höstas strök med när en iller tog sig in i hönshuset och begick massmord. Ett par rullar nät och en halv säck cement senare ska dessa kunna sova säkert.
Man skulle kunna tro att denna hönsras heter Tjernobyl men det är burhöns som kommer från en närliggande fabrik.
Dom får vara inne i rastgården några dagar till innan de får komma ut och bli helt frigående.

/Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...