torsdag 18 april 2013

Ved

Tack vare det fina vädret har det blivit en del sågning och vedhuggning de senaste veckorna.
Detta passar fint eftersom jag för tillfället inte orkar tänka så mycket. Då är det skönt att bara göra något fysiskt. Det är någonting med vedhuggning som jag gillar. Det är lite destruktivt och grottmänniskoaktigt. Att använda sin styrka och för all del lite teknik för få till de där perfekta vedbitarna. Jag har lite svårt att sluta när jag väl börjat, ska bara ta en till och en till kanske.....Jag gillar att hugga ved helt enkelt.
Förra gången vi högg upp ved blev det 10 kubik men det blir nog bara 5-6 denna rundan.



Nikki hjälper gärna till med sågen men staplar/bygger helst och leker med Simon.

Ett däck fastsatt med några skruvar fångar upp veden och sparar ryggen.


 Man måste fika också.


Tildis får lite vatten och sover i vagnen.

/Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...