Det blev lite stökigt i början för sista fåret ut ser inte så bra. Ut kom de i alla fall. Det tog ett par minuter sen kom de på att det fanns stora ytor att springa på.
Jag vet att det här med fåren och lammen har varit till stor hjälp för oss den här svåra tiden som vi haft. Fast det varit lite jobb med dem så har de också gett oss väldigt stor glädje och vi har lärt oss mycket. Innan Tilda gick bort och jag var ledsen och trött så gick jag ibland ut och satte mig hos lammen i stallet en stund. Satt man hos dem så var det som att man fick lite energi. Man såg på dem för var dag hur de utvecklades. De blev starkare, större och piggare. Ett lamm gillade att sitta i mitt knä och bita i min örsnibb. Då glömde man för en stund det hemska ofrånkomliga som höll på att hända vår Tildis. Istället för att se sitt barn sakta tyna bort så fick man se en annan sida av livet. En liten stund i alla fall.
/Lasse
Hej på er va roligt att få se när fåren och lammen kom ut kram faster Lone
SvaraRadera