I förrgår efter vi hade ätit kvällsmat ute och jag satt och tog igen mig eftersom jag åt lite för mycket kommer Nikki utspringande från dörren. Hon har bytt om och är väldigt peppad.
N: - JAG är cykelflickan jag ska cykla nu.
L: - Ok? Var har du hjälmen cykelflickan.
N: - Cykelflickan springer in och hämtar den! Kan du hjälpa mig ta av stödhjulen?
L: - Ok, du vill inte ha dem på?
N: - Nej jag ska cykla utan.
L: - Jaja, jag hjälper dig.
Vi tog bort cykelhjulen och satte dit skaftet som vi använt förr när vi testat utan stödhjulen.
Skillnaden denna gången var att Nikki var så otroligt fokuserad på att lära sig cykla.
Efter tio minuter behövdes inte skaftet längre och hon cyklade själv.
Vi var minst sagt förvånade. Det bara lossnade.
.
/Lasse
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
I "livet mittemellan"...
Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...
-
Häktad för stark misstanke om äggätning ur värpreden! Rättegång imorgon eftermiddag då ytterligare bevis finnes. /Maria (hönsgårdspolis och...
-
Har inte gjort inlägg på länge för att jag varken haft lust eller orkat. Det som hände igår tänker jag i alla fall skriva lite om: Efter ...
Va duktig du är Nikki många kramar Faster Lone
SvaraRaderaOhh vad roligt!! Heja Nikki!! kram =)
SvaraRadera