torsdag 25 juli 2013

Saxtorpsdammarna :)

I tisdags förmiddag åkte jag, Emma och Lasse med Casper och Emmas häst Samantha till Saxtorpsdammarna för att rida. Ja inte Lasse, han blev medtvingad som fotograf ;)
Åh vad härligt det var, perfekt väder och glada hästar (och ryttare ;)! Det fanns en markerad ridrunda på ca 2,5 km så den följde vi, två varv blev det. Första rundan var det full fart, andra rundan märktes det att Casper började bli lite trött, ingen toppkondis här inte plus en rejäl gräsmage att släpa på... ;)
Första gången vi skulle gå ner i vattnet så stannade han först och nosade lite på vattnet, sen klampade han rakt i och bara njöööt!! Han drack och plaskade, drack och plaskade :) Båda hästarna var helnöjda med att svalka sig i vattnet och hade ingen brådska upp. Inte vi heller, det var jättemysigt! :)



Sista galoppen, stackars Casper är trött och orkar inte hänga med Samantha och Emma :)

 Det får bli trav i stället :)

Dags för bad nr 2, vi hade redan varit i och plaskat lite på en strand på andra sidan sjön, men då hade vi ingen fotograf :)

Skönt att svalka sig tyckte hästarna! :)

 Och gott om vatten att släcka törsten med :)

Riktigt varmt och skönt i vattnet faktiskt! :) Jag förstår att hästarna njöt!

                                     
Över till den lilla ön :)

 Och tillbaks igen :)


/Maria

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig dag! Jättemysigt!! :) måste göras om snart! Kram Emma

    SvaraRadera

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...