torsdag 26 maj 2011

Gårdagens middag


Detta stod på bordet när jag kom hem igår. Ibland har man tur :-)
Grillad kyckling i ugn med spenatgratäng och gräddsås.

Spenatgratäng.  
500g fryst bladspenat
200g färskost - smaksatt eller neutral
4ägg
2 tomater
2 tsk salt

Tina spenat och vrid ur överflödig vätska. Blanda ihop spenat, ägg, färskost och salt ordentligt.
Smörj en ugnsform och häll i blandningen. Skiva tomaterna och lägg ovanpå. 40min 200grader i ugnen.





1 kommentar:

  1. Mmmmmm ser gott ut !!!! När får man smaka på detta ??? Svärmor

    SvaraRadera

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...