onsdag 1 juni 2011

Igår och idag...

Igår blev det flintastek med blomkålsris och beasås.
I efterhand så kan jag erkänna att det inte funkade riktigt med blomkålsriset till köttet och såsen men då vet man det till en annan gång... Bearnaisåsen är grymt god och faktiskt enkel att göra. På Lata mata mammans blogg hittade vi receptet.
Blomkålsris gör man så här:
Riv önskad mängd blomkål med ett rivjärn.
Koka upp vatten. Salta. Häll i blomkålen och låt dra i 10 sekunder. Häll bort vattnet. Klart.

Smööööör!




Ikväll blev det köttfärs- och kålgratäng med lite grönt. Spenaten och salladen är från vårt grönsaksland.




/Lasse

1 kommentar:

  1. Mmmm har ni alltid så god mat??? Ser så himla mumsigt ut:))Mormor

    SvaraRadera

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...