Så här gick det till...
Efter vi smakat på brödet så blev Nikki så full av energi att hon var tvungen att brottas med någon :-)
Mandelbröd:
1,5dl mandelmjöl
0,5dl pofiber
2 msk linfrön(vi malde dem)
2 dl lagrad ost(helst)
4 ägg
2 tsk fiberhusk eller Finax Psyllium det är samma sak
knappt en halv tsk salt
1 tsk bakpulver
Vi dubblade receptet och hällde det i en smord form med sesamfrön(blev ok men det var nog godare med pumpakärnor som vi hade förra gången). Dock använde vi bara 6 ägg men det blev bra ändå.
Går även bra att hälla i större muffinsformar om man vill göra hamburgerbröd.
/Lasse
Gud vad det ser gott ut . Du är duktig Nikki :-) hälsar Tommys Kristina
SvaraRaderaHej Kristina! Visst är det bra med en liten hjälpreda i köket. Kul att du tittar på bloggen. Hälsa familjen
Radera/Lasse
Javisst är det bra med hjälp reda . Ta vara på det så länge som de vill hjälpa till i köket :-) Kristina
Radera