söndag 20 oktober 2013

En liten kämpe...

En enda liten lupin kämpar sig envist kvar trots kylan. Alla andra lupiner är vissna sedan länge, det är bara denne lille rackaren som inte ger sig. 
Fast snart är det nog ändå dags för den att ge upp, den har börjat vissna lite och har tappat en hel del av blombladen sen frosten kom. Den hann aldrig riktigt blomma ut helt, men vi har tyckt den har varit fin att titta på i alla fall. En liten påminnelse om sommaren.
Och om en annan liten kämpe som heller aldrig fick chansen att blomma ut....



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...