tisdag 13 augusti 2013

Bläckfisk


Häromdagen var vi i Lomma och införskaffade lite flyttkartonger. Passade på att köpa med oss lite kvällsmat från Fiskboden. Rökt makrill, rökt sill och rökta räkor blev fångsten. Nikki ville hemskt gärna ha en bläckfisk så när jag sa att vi nog inte skulle köpa någon sådan började tårarna rinna inne i Fiskboden. Jag vet inte om det funnits ett barn tidigare som blivit så ledset för att inte få en bläckfisk med sig hem. Så det blev en bläckfisk till Nikki. Det blev inte så mycket kvar av den efter rensning men lite ringar och armar stektes på. Det var väl inte särskilt jättegott blev omdömet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...