Så hur ser då drömgården ut? Ett grått Älvsbyhus från -84?
Ja...kanske inte så här egentligen ;-) Min drömgård skulle va ett lite äldre hus med röd träfasad och vita knutar, det skulle vara tvåplans och där skulle finnas vedspis och jordkällare, ett fint stall och en stor lada.
Det här är väl precis allt som det inte skulle va...
Fast just nu skiter jag i det, detta huset har andra fördelar som billig uppvärmning, det är relativt nytt så det är förhoppningsvis inte en massa röta och svamp i grunden, och det behövs ingen renovering mer än lite nya tapeter. Vem vet, vi kanske trivs så bra i Älvsbyhuset så vi köper gården om ett år! Vi får se helt enkelt :-) I värsta fall trivs vi inte alls där uppe och då får vi ju flytta ner igen;-) Men just nu är jag full av hopp och förväntan! Jag tror vi kommer trivas :-)
Stallet/ladan däremot, det är i gammal stil med faluröd träfasad och vita knutar ;-) Men där behövs en rejäl uppfräschning invändigt med sopkvast och målarfärg!Ena änden är lada och andra änden är stall med två hästboxar och sadelkammare. I utbyggnaden finns det även en lösdrift för hästarna.
Vedbod och carport, längst till vänster en gammal hundgård
Hus till höger, stall rakt fram och till vänster men utanför bilden ligger vedboden och carporten
Del av trädgården
Annan del av trädgården, med små odlingar, bärbuskar och fruktträd
Utsikt över del av hagen från altanen på baksidan av huset
Marken är på totalt 10,4 ha varav 6 ha skog, 2 ha åkermark och 2 ha betesmark. Forellbäck genom tomten, egenjakt på älgkalv. Huset är på 101 m², 5 rum (tre sovrum) och kök plus förrådsdelen på 15 m².
Några bilder från huset:
Köket
Vardagsrum
Ett av sovrummen
Badrum, dusch
Altan på baksidan
/Maria
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar