söndag 4 augusti 2013

Born to run...

Har börjat att springa igen. Försökte förra hösten men energin fanns av förklarliga själ inte då. Går helt klart mycket bättre nu. Målet är att springa en mil ganska snart. Har dock varit förkyld senaste tiden så det blivit ett litet uppehåll. Ibland har Nikki följt med mig ut i skogen. Hon tycker det är jätteroligt och kan lätt springa/gå om vartannat 5km. Hon springer barfota väldigt obehindrat trots stenigt underlag, jag förvånar mig varje gång. Jag har mina Fivefingers KSO men ska försöka härda fötterna mer så jag kan matcha Nikki. Undrar man hur man ska springa så är det bara att titta på ett barn. Nikki springer utan att tänka på det med ganska korta snabba löpsteg, sätter i foten rakt under kroppen och landar på framfoten. Armarna pendlar längs med kroppen och pekar rakt fram.






/Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I "livet mittemellan"...

Har inte haft nåt sug på att blogga på länge nu, men kände idag att jag ville skriva nåt litet åtminstone. Som en liten uppdatering eller nå...